Συχνές ερωτήσεις


Σωστή συντήρηση στρωμάτων



Πως συντηρούμε σωστά ένα στρώμα ώστε να εξασφαλίσουμε πιο ποιοτικό και άνετο ύπνο:

Μετά την αγορά του στρώματος συνίσταται να γυρίζετε το στρώμα ανα 15 μέρες για τους πρώτους δύο μήνες.

  • Γυρίζετε το στρώμα συχνά, ιδανικά 1 φορά κάθε 1-2 μήνες, (πάνω-κάτω, δεξιά-αριστερά) η τακτική αυτή δεν είναι καλή μόνο για το σωστό αερισμό του αλλά και για τη σωστή διατήρηση του.
  • Προσθέστε ανώστρωμα βαμβακερό ως κάλυμμα, όχι μόνο προστατεύετε από τα ακάρεα αλλά αερίζετε το στρώμα σας όπως ενδείκνυται.
  • Χρησιμοποιείτε ειδικό προστατευτικό κάλυμμα. Οι διάφορες σωματικές εκκρίσεις κατά τη διάρκεια του ύπνου προκαλούν λεκέδες στην επιφάνεια του στρώματος και υγρασία στο εσωτερικό του.
  • Τοποθετήστε το στρώμα σας πάνω σε σωστή επιφάνεια υποστήριξης. Η χρήση της σωστής βάσης αναδεικνύει την ορθή λειτουργία του στρώματος, αποτρέπει τις φθορές που ενδεχομένως μπορεί να προκληθούν ενώ επηρεάζουν τις ιδανικές συνθήκες ύπνου. α) Επιλέξτε ένα υπόστρωμα από κατάλληλα επιλεγμένα υλικά υψηλής ποιότητας, αναβαθμίζοντας την απόδοση του στρώματος σε στήριξη, άνεση και αίσθηση! β) Εναλλακτικά χρησιμοποιήστε ανατομικές σανίδες βεβαιωθείτε πως η απόσταση μεταξύ τους δεν ξεπερνά τη διάμετρο των ελατήριων του. γ) Διαφορετικά χρησιμοποιήστε τις κοινές τάβλες στις συνιστάμενες αποστάσεις κατά περίπτωση.

Η μέγιστη επιτρεπόμενη απόσταση μεταξύ των λαττών είναι: 

 -για στρώματα με ελατήρια τύπου bonnell: έως 3,5 cm 

- για στρώματα με ελατήρια τύπου pocket: έως 1,5cm  

- για στρώμα χωρίς ελατήρια με πυρήνα foam: έως 1,0 cm 

Προσοχή: Η λανθασμένη βάση προκαλεί φθορά στο στρώμα, η οποία δεν καλύπτεται από την εγγύηση.

Εκθέστε το στρώμα σας στον ήλιο μια φορά στους 4 μήνες, ο ήλιος δρα ως φυσικό απολυμαντικό ενώ απωθεί τα ακάρεα.

Διασφαλίζετε ότι το στρώμα παραμένει στεγνό. Το στρώμα δεν πρέπει να πλένεται και να βρέχεται. Αν το στρώμα σας λερωθεί, καθαρίστε το τοπικά με ειδικό καθαριστικό. Μην το καθαρίζετε με τη χρήση ατμού, προς αποφυγήν υγρασίας και μούχλας στο εσωτερικό του στρώματος.

Σε περίπτωση που το στρώμα σας βραχεί αφήστε το να στεγνώσει στον ήλιο ή κοντά σε κάποιο θερμαντικό σώμα. Προσοχή για τυχόν κίνδυνο πυρκαγιάς.

Να αερίζετε το στρώμα μια φορά το μήνα, χρειάζεται να το αερίζετε μία φορά το μήνα, ώστε να διασφαλίσετε την υγιεινή του, αφήνοντάς το εντελώς ακάλυπτο για μερικές ώρες.

Μη σιδερώνετε πάνω στο στρώμα σας. Ο ατμός προκαλεί υγρασία στα υλικά, η οποία είναι η κύρια πηγή ανάπτυξης βλαβερών μικροοργανισμών, ακάρεων καθώς και δημιουργίας μούχλας.

Αποτρέψτε τα παιδιά να χρησιμοποιούν το στρώμα ως “τραμπολίνο”. Αυτό μπορεί να προκαλέσει μόνιμη παραμόρφωση στα ελατήρια, χωρίς τη δυνατότητα επιδιόρθωσης.

Μη λυγίζετε το στρώμα σας. Όταν ένα στρώμα με ελατήρια διπλώνεται/τσακίζεται, προκαλούνται ανεπανόρθωτες ζημιές και παραμορφώσεις.

Αλλαγή στρώματος στη συνιστάμενη χρονική περίοδο.



Τι είναι τα ακάρεα;

Είναι αόρατοι μικροοργανισμοί, ζουν μέσα στα στρώματα, στα χαλιά, στις μοκέτες, στα σαλόνια κλπ. Τρέφονται με τα απονεκρωμένα κύτταρα του ανθρώπου και θέλουν θερμό και υγρό περιβάλλον για να αναπτυχθούν. Οι εκκρίσεις της βλαβερής πρωτεΐνης που βρίσκεται στα περιττώματά τους, μαζί με τα αποσυνθεμένα μέρη τους, είναι το βασικό αίτιο αλλεργίας στην οικιακή σκόνη που όταν εισπνέονται προκαλούν αλλεργική ρινίτιδα, βρογχικό άσθμα κλπ.

Τα καθαρά σεντόνια και η τακτική αλλαγή τους, δεν εξασφαλίζουν σε καμία περίπτωση την υγιεινή του στρώματος. Σύμφωνα με έρευνες σε ένα θεωρητικά καθαρό στρώμα, μπορεί να ζουν εκατομμύρια ακάρεα σκόνης.

Συμβουλευτείτε τον οδηγό σωστής συντήρησης στρώματος.



Κάθε πότε πρέπει να αλλάζουμε στρώμα

Ο ύπνος είναι σημαντικός σύμμαχος για την καλή υγεία, πολλοί είναι εκείνοι ωστόσο που αγνοούν το βασικό αξεσουάρ: το στρώμα.

Οι ειδικοί ορίζουν ως μέγιστο χρονικό όριο για τη χρήση του στρώματος τα 8 χρόνια.
Μπορείτε όμως να κρίνετε και εσείς πότε είναι η κατάλληλη στιγμή αντικατάστασης, καθώς επηρεάζονται και από άλλους παράγοντες.

Εξαρτάται από το βάρος μας, το τρόπο συντήρησης καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής του και η υπάρχουσα κατάσταση του στρώματος. Ενδεχομένως να έχει φθαρεί, να αναδύει δυσάρεστες οσμές ή να ξυπνάτε νιώθοντας κουρασμένοι!

Απευθυνθείτε στους ειδικούς για να βρείτε το κατάλληλο στρώμα κατά περίπτωση!

Σε γενικές γραμμές, τα μερικώς σκληρά στρώματα ενδείκνυνται για όσους κοιμούνται μπρούμυτα, σκληρά στρώματα σε όσους κοιμούνται ύπτια και μαλακά στρώματα σε όσους κοιμούνται στο πλάι!

Είναι προτιμότερη η αγορά στρώματοςανωστρώματος καθώς και υποστρώματος γιατί έτσι παρέχεται καλύτερη υποστήριξη στο σώμα.